gallery/website titel def a

Zie ook de facebookpagina van A.B.C.-leren voor nieuwtjes. 

 

 

 

 

20-11-2016

A.B.C. leren is weer een ervaring rijker.
Best even wennen zo'n Open Dag en je eenvrouwsbedrijfje promoten. Maar uiteindelijk heb ik veel geïnteresseerde mensen gesproken. Bedankt voor deze kans Pius X-College en bezoekers van mijn "kraampje" bedankt voor de belangstelling!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26-10-2016

Het nieuws dat hieronder al aangekondigd werd is dus dat de Pius X mij meer kansen gaat bieden om daar extra begeleiding te geven. Daarom heeft de directeur een mail aan alle ouders gestuurd met een bijlage met info over welke begeleiding ik te bieden heb. Vanaf nu is het groepsaanbod en de cursus "Snel leren = leuk leren" dus ook mogelijk met als locatie Pius X! Ik ben heel dankbaar voor deze kans die ik krijg en heb er ontzettend veel zin in om naast de individuele begeleiding ook met groepjes leerlingen te gaan werken.

Klik hier voor de mail van Pius X en mijn bijlage: 

 

30-9-2016

De laatste jaren heb ik al wel met enkele leerlingen op het Pius X-College mogen werken, als dat de voorkeur had van ouders en leerling. Maar na overleg vandaag wordt mijn betrokkenheid bij de Pius X vergroot. Op wat voor manier? Daarover binnenkort meer nieuws!

Hou deze website en de facebookpagina in de gaten.

 

23-2-2016

Inmiddels heb ik mijn certificaat gehaald en kan ik aan de slag als trainer snel leren = leuk leren. Ik heb er heel veel zin in!

 

3-2-2016

Ik volg een cursus om trainer snel leren = leuk leren te worden.

Na de voorjaarsvakantie kan ik al starten met het geven van trainingen.

Je leert in 6 lessen op een snellere, effectievere, leukere manier leren.

Je leert o.a. snellezen (minstens 2-3 x sneller dan je nu leest), mindmappen, geheugentechnieken en plannen.

Doelgroep: vanaf brugklas voortgezet onderwijs tot ... Ook heel geschikt dus voor studenten MBO, HBO of universiteit. En natuurlijk kun je deze training ook heel goed gebruiken als je al werkt en daarnaast een studie volgt. Als je ouder wordt gaat het studeren tenslotte vaak wat moeizamer dus tips om het handiger aan te pakken zijn juist dan ook zeer welkom!

Interesse: zie www.time2control.nl voor meer info (klik op 'cursus').

Ook volgt er meer info op mijn nieuwe website die ik aan het maken ben. 

 

29-7-2015 / 16-9-2015

2 mijlpalen gehaald

binnen 2 maanden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-8-2014

Volgende maand ga ik beginnen met de master SEN opleiding 

taal-/dyslexiespecialist

De praktijkopdrachten hiervoor voer ik uit op een basisschool en school voor voortgezet onderwijs in mijn regio. Verder is het een e-learning opleiding, waardoor ik mijn tijd grotendeels zelf kan indelen. Naast deze studie blijf ik graag aan het werk met enkele leerlingen. Dus mocht iemand interesse hebben, meer informatie willen: neem gerust vrijblijvend contact op!

 
7-4-2014
Op 26 maart ben ik naar de regio-avond van de LBRT (Landelijke Beroepsvereniging voor Remedial Teachers) geweest. Onderwerp: organisatorische aspecten van het hebben van een eigen praktijk. Daar heb ik veel interessante tips e.d. gehoord, maar ook nieuws wat weer een beetje hoop geeft over misschien in de toekomst weer kunnen gaan werken als medebehandelaar bij dyslexie voor kinderen die recht hebben op vergoede behandelingen. Er zijn namelijk halverwege maart kamervragen over gesteld en er is toegezegd dat er met de minister verder over gepraat gaat worden o.a. omdat er wettelijk gezien geen enkel bezwaar te vinden is tegen het laten behandelen van kinderen met ernstige enkelvoudige dyslexie door remedial teachers. Dus wie weet... Dit zou ontzettend fijn zijn, voor mij en andere behandelaars die dit werk met liefde en plezier zolang gedaan hebben, maar zeker ook voor de kinderen en hun ouders. Want ik hoorde afgelopen week nog hoe ontevreden men is over de begeleiding die in ieder geval sommige van onze opvolgers (in dit geval orthopedagogen) bieden, o.a. vanwege het verschil met mijn werkwijze als het gaat over flexibiliteit, snelheid van reageren, vorderingen, motivatie e.d.
(Zoals elders vermeld staat op deze website betekent dit niet dat ik op dit moment niet met kinderen met dyslexie mag werken. Enkel niet met kinderen die recht hebben op vergoede behandelingen. Maar er zijn nog steeds heel veel kinderen met dyslexie die geen recht hebben op die vergoeding omdat het geen ernstige en/of enkelvoudige dyslexie betreft.)
 
28-3-2014
Nieuw tabblad toegevoegd: zie bij 'Bedankjes'.
 
6-11-2013
Vandaag staat het artikel in het ED dat ik samen met 3 andere dyslexiebehandelaars geschreven heb:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daar zijn we heel blij mee, want we vonden het belangrijk dat mensen weten hoe ongewenst de huidige ontwikkelingen in de dyslexiezorg zijn. Ook omdat we zo de beweringen van Opdidakt en Zorgverzekeraars Nederland zoals die eerder in het ED verschenen recht kunnen zetten. Voor geïnteresseerden: we hadden er eigenlijk ook een link in staan naar het onderzoek dat is gedaan naar de effectiviteit van de dyslexiebehandelingen.

Die hebben ze niet geplaatst, maar het is deze: 

http://www.mhr.nl/nieuws/638/Positief%20effect%20van%20ONL% 20dyslexiebehandeling%20. (deze link is inmiddels niet  meer werkzaam, klik hier voor het                   )

 

Hoewel wij dus geen dyslexiebegeleiding meer mogen geven aan kinderen die in aanmerking komen voor vergoede behandelingen, komt onze deskundigheid natuurlijk wel van pas voor kinderen met lichtere vormen van dyslexie. Of ernstige, maar niet enkelvoudige, dus als er sprake is van bijkomende problematiek. En voor andere kinderen zoals bij het tabblad 'WWW-voor Wie' te lezen is.
Hopelijk gaan de zorgverzekeraars inzien dat ze fout bezig zijn en mogen we in de nabije toekomst ook weer werken met kinderen met ernstige enkelvoudige dyslexie.
(Bijvoorbeeld in 2015 als dyslexiezorg en andere zorg voor jeugd bij de gemeentes komt te liggen vanwege de Jeugdwet die dan in gaat.)
 
24-10-2013
Vandaag heeft de 100ste persoon deze website bekeken!
Niet gek, ongeveer 1 maand na het maken van deze site.
Jammer dat niet te zien is wie dat was, anders konden we misschien een korting geven op het tarief dat vergeleken met veel andere aanbieders in deze regio toch al zeker niet te hoog is.
 
11-10-2013
Uitbreiding van het aanbod:

vanaf vandaag ook mogelijk hulp bij vreemde talen (Engels, Duits, Frans).

De afstemming van het onderwijsaanbod op kinderen met dyslexie is nog vooral gericht op het gebied van lezen en spelling, bij de Nederlandse taal. Bij de vreemde talen is  vaak nog weinig tot geen sprake van een aangepast aanbod. Dit geldt zowel voor basisscholen en scholen voor voortgezet onderwijs als voor praktijken voor remedial teaching. Bovendien is de wijze waarop men hier op scholen rekening mee houdt ook behoorlijk leerkracht-, vak- en schoolafhankelijk. Veel leerkrachten weten wel dat het eigenlijk nodig is en willen best wat extra’s bieden, maar het probleem is toch vaak gebrek aan voldoende tijd, kennis, mogelijkheden.

 
Terwijl veel kinderen extra begeleiding goed kunnen gebruiken omdat ze moeite hebben met het leren van de vreemde talen. Daarom, ook na hierover de zorgen gehoord te hebben van enkele ouders en leerlingen aan wie ik dyslexiebehandelingen heb gegeven, heb ik besloten mijn aanbod te gaan vergroten.
 
Omdat kinderen Nederlands al als gesproken taal beheersen voordat ze het leren lezen en schrijven, is dat meestal makkelijker in verhouding tot het leren lezen en schrijven bij vreemde talen. Omdat ze die talen dus nog niet of nauwelijks beheersen in gesproken vorm. Bij vreemde talenonderwijs wordt vaak nog teveel schriftelijk gewerkt, terwijl m.n. leerlingen met dyslexie veel baat kunnen hebben bij de koppeling aan de uitspraak. Veel leerlingen halen daardoor lagere scores voor de vreemde talen en lopen zelfs het risico op een lager niveau terecht te komen dan zij qua aanleg zeer waarschijnlijk aankunnen.
 
Verder geldt nu eenmaal bij alles wat met automatiseren te maken heeft dat als er sprake  is van dyslexie er meer oefening / herhaling nodig is dan bij kinderen zonder dyslexie. Om het extra oefenen nog een beetje aantrekkelijk te houden kan het enorm helpen om creatief te zijn met oefenvormen. Die oefenvormen kunnen via A.B.C. leren in ongeveer 10 lessen aangeboden worden, zodat leerlingen daarna er zelf mee verder kunnen. Het betreft ook oefenvormen waar andere dyslexiedeskundigen al ervaring mee hebben.
 
Overigens is het aanleren van deze oefenvormen natuurlijk ook zinvol voor kinderen zonder dyslexie die om een andere reden moeite hebben met de vreemde talen.
 
30-09-2013
De reclameflyer van A.B.C. leren is onder de aandacht gebracht op de Pius X. Er was een informatieavond voor ouders van kinderen in de brugklas die dyslexie hebben.
 

gallery/krant lees
gallery/news
gallery/nieuws omroeper r
gallery/artikel ed
gallery/2 jaar website
gallery/website 1000 p
gallery/fb kraam
gallery/gecertificeerd trainer trademark logo